Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 145.
Data | Wpis | Źródło |
---|---|---|
Wtorek | Zakończenie odbudowy nabrzeża Beniowskiego. Tym samym zostały zakończone prace przy usuwaniu zniszczeń wojennych. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Niedziela | Zakończenie prac pogłębiarskich na redzie portu w Gdyni. Po ich przeprowadzeniu poszerzony tor miał 200 m szerokości i 12.5 m głębokości. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Sobota | Motorowiec PLO "Monte Casino" przywiózł dla Muzeum Narodowego w Warszawie 62 skrzynie ze skarbami sztuki z VII i VIII w. z Farras w Sudanie. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Poniedziałek | Do portu wszedł statek "Nordanhav", który został wyrzucony przez sztorm na mieliznę koło Darłowa. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Poniedziałek | Do portu wszedł po raz pierwszy amerykański zbiornikowiec "Manhattan", największy dotychczas w polskich portach statek o nośności 106,5 tys. t. Przy wyładunku zboża ze zbiornikowca padł dobowy rekord - 7730 t. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Wtorek | Przekazanie do eksploatacji odremontowanego Basenu Żeglarskiego. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Sobota | Po raz pierwszy po wojnie odwiedził port gdyński statek pasażerski obcej bandery - norweski „Meteor” - z anglosaskimi turystami. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Piątek | Powołano Centralny Zarząd Portów (CZP) w Warszawie. Obowiązki dyrektora powierzono Tadeuszowi Dąbrowskiemu. Równocześnie podzielono Zarząd Portu Gdańsk-Gdynia na dwa przedsiębiorstwa: Zarząd Portu Gdańsk i Zarząd Portu Gdynia. Dyrektorem Portu Gdynia został Zygmunt Rudowski. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Piątek | Utworzenie Zarządu Portu Gdynia. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Wtorek | Powstało Państwowe Przedsiębiorstwo Rzeczoznawców i Kontroli Ładunków "Polcargo" w Gdyni. Przedsiębiorstwo przejęło kontrolę ilościową i jakościową ładunków portowych, prowadzoną dotychczas przez firmy firmy prywatne. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Poniedziałek | Na Morze Północne wypłynął trawler "Saturnia", należący do "Dalmoru", pod dowództwem Pawła Gica i mający załogę składającą się wyłącznie z Polaków. Był to pierwszy statek w historii polskiego rybołówstwa dalekomorskiego, w którego załodze nie było już cudzoziemców. | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Czwartek | Parowiec "Pułaski" zainaugurował rejsy na linii Gdynia - Nowy Jork. Następnie wznowił jej obsługę transatlantyk "Batory". | Kronika Polski na morzu 1918-1989 |
Piątek | Przybył z Anglii ss "Kraków", pierwszy z powracających do kraju polskich statków. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Poniedziałek | Wpłynął pierwszy od zakończenia wojny statek po węgiel "Suomen Neito", parowiec Finska Angfartygs A/B. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |
Czwartek | Rozpoczyna działalność Biuro Odbudowy Portu. | Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. |