Kalendarium

Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 145.

DataWpisŹródło

Wtorek
10 listopad
1964

Zakończenie odbudowy nabrzeża Beniowskiego. Tym samym zostały zakończone prace przy usuwaniu zniszczeń wojennych.Kronika Polski na morzu 1918-1989

Niedziela
01 listopad
1964

Zakończenie prac pogłębiarskich na redzie portu w Gdyni. Po ich przeprowadzeniu poszerzony tor miał 200 m szerokości i 12.5 m głębokości.Kronika Polski na morzu 1918-1989

Sobota
09 maj
1964

Motorowiec PLO "Monte Casino" przywiózł dla Muzeum Narodowego w Warszawie 62 skrzynie ze skarbami sztuki z VII i VIII w. z Farras w Sudanie.Kronika Polski na morzu 1918-1989

Poniedziałek
02 grudzień
1963

Do portu wszedł statek "Nordanhav", który został wyrzucony przez sztorm na mieliznę koło Darłowa. Kronika Polski na morzu 1918-1989

Poniedziałek
15 kwiecień
1963

Do portu wszedł po raz pierwszy amerykański zbiornikowiec "Manhattan", największy dotychczas w polskich portach statek o nośności 106,5 tys. t. Przy wyładunku zboża ze zbiornikowca padł dobowy rekord - 7730 t. Kronika Polski na morzu 1918-1989

Wtorek
27 czerwiec
1961

Przekazanie do eksploatacji odremontowanego Basenu Żeglarskiego.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Sobota
29 sierpień
1959

Po raz pierwszy po wojnie odwiedził port gdyński statek pasażerski obcej bandery - norweski „Meteor” - z anglosaskimi turystami.Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Piątek
01 styczeń
1954

Powołano Centralny Zarząd Portów (CZP) w Warszawie. Obowiązki dyrektora powierzono Tadeuszowi Dąbrowskiemu. Równocześnie podzielono Zarząd Portu Gdańsk-Gdynia na dwa przedsiębiorstwa: Zarząd Portu Gdańsk i Zarząd Portu Gdynia. Dyrektorem Portu Gdynia został Zygmunt Rudowski.Kronika Polski na morzu 1918-1989

Piątek
01 styczeń
1954

Utworzenie Zarządu Portu Gdynia.Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Wtorek
15 luty
1949

Powstało Państwowe Przedsiębiorstwo Rzeczoznawców i Kontroli Ładunków "Polcargo" w Gdyni. Przedsiębiorstwo przejęło kontrolę ilościową i jakościową ładunków portowych, prowadzoną dotychczas przez firmy firmy prywatne. Kronika Polski na morzu 1918-1989

Poniedziałek
05 styczeń
1948

Na Morze Północne wypłynął trawler "Saturnia", należący do "Dalmoru", pod dowództwem Pawła Gica i mający załogę składającą się wyłącznie z Polaków. Był to pierwszy statek w historii polskiego rybołówstwa dalekomorskiego, w którego załodze nie było już cudzoziemców. Kronika Polski na morzu 1918-1989

Czwartek
20 luty
1947

Parowiec "Pułaski" zainaugurował rejsy na linii Gdynia - Nowy Jork. Następnie wznowił jej obsługę transatlantyk "Batory".Kronika Polski na morzu 1918-1989

Piątek
21 wrzesień
1945

Przybył z Anglii ss "Kraków", pierwszy z powracających do kraju polskich statków.Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Poniedziałek
16 lipiec
1945

Wpłynął pierwszy od zakończenia wojny statek po węgiel "Suomen Neito", parowiec Finska Angfartygs A/B.Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Czwartek
10 maj
1945

Rozpoczyna działalność Biuro Odbudowy Portu.Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
Port Gdynia Kalendarium
Rocznik Gdyński © 2018