Data | Wpis |
---|---|
Piątek | Na skutek starań MSWojsk. prawo wywłaszczenia potrzebnych terenów przyznał minister b. dzielnicy pruskiej rozporządzeniem z dnia 3 grudnia 1920 r. |
Wtorek | Wojewódzki Sąd Administracyjny w Toruniu wydał rozporządzenie "[...] w przedmiocie przedsięwzięcia robót przygotowawczych celem wybudowania portu wojennego w Gdyni". |
Sobota | Sejmowa Komisja Morska i Komisja Przemysłowo-Handlowa obradowały wyłącznie nad sprawą budowy portu gdyńskiego podejmuąc szereg uchwał. |
Środa | KEM upoważnił Ministerstwo Przemysłu i Handlu do wszczęcia przedwstępnych rokowań z przedsiębiorstwami prywatnymi na podstawie przez siebie określonych warunków. |
Sobota | Na posiedzeniu KEM przychylił się do wniosku ministra przemysłu i handlu, aby budowę portu gdyńskiego powierzyć konsorcjum francusko-polskiemu, do którego weszły przedsiębiorstwa: "Societe Anynome Hersent", "Societe de Construction des Batignolles", M.M. Schneider et Compagne, Polski Bank Przemysłowy oraz dwaj inżynierowie: Władysław Rummel i Teodozy Nosowicz. |
Sobota | Konsorcjum francusko-polskie do budowy portu uzyskało osobowość prawną. |
Piątek | Inż. Roger Paul le Goff został pełnomocnikiem Konsorcjum Francusko-Polskiego dla Budowy Portu w Gdyni. Pełnił swe obowiązki do 20 kwietnia 1936 r. |
Piątek | Została podpisana druga z umów o budowę portu z konsorcjum francusko-polskim. |
Piątek | Uroczyste podpisanie pierwszej umowy o budowie portu w Gdyni. Ze strony polskiej podpis złożył na tym dokumencie ówczesny minister przemysłu i handlu inż. Józef Kiedroń, a ze strony udziałowców konsorcjum francusko-polskiego inż. Roger Paul le Goff. |
Poniedziałek | W kierownictwie Budowy Portu zatrudniony został technik komunikacji Aleksander Budlewski. |
Niedziela | Inż. Wenda zaangażował Albina Serbinowicza na stanowisko księgowego Kierownictwa. |
Wtorek | Został przyjęty w charakterze głównego kontrolera robót żelbetonowych Maksymilian Arciszewski. |
Sobota | W Departamencie Morskim powołano do życia Biuro Studiów, którego kierownikiem został inż. Włodzimierz Kajetan Szawernowski. Głównym zadaniem tej placówki było opracowanie projektów budowlanych portu gdyńskiego oraz jego wyposażenia. Działało w latach 1927-1931, a do jego stałych pracowników należeli inżynierowie: WIktor Jaworski, W. Łabuć, W. Wagner, zaś asystentem projektanta był Józef Czyż. |
Sobota | Podpisanie drugiej umowy o budowę portu w Gdyni. |
Piątek | Rząd polski zawarł trzecią umowę o budowę portu z konsorcjum francusko-polskim, do którego weszły polskie spółki: "Biuro Budowlane Franciszek Skąpski i Spółka. Inżynierowie S.A." i "Inż. W. Paszkowski". Umowa została parafowana 4 lipca 1924 r. |
Poniedziałek | Inż. Roger Paul le Goff przestał pełnić obowiązki jako pełnomocnik Konsorcjum Francusko-Polskiego dla Budowy Portu w Gdyni. |